Hurtownia artykułów bhp też powinna posiadać strategię dotyczącą treści 

Co oferuje hurtownia bhp? Można by napisać za filozofem, że – Koń jaki jest każdy widzi. W samej rzeczy, odzież bhp i artykuły bhp. Wszystko zgodnie z tym, co napisane.

Otóż to – napisane!

To, co napisane, to nic innego jak content. Content to wszystko, co pokazuje firmy jako informacja dla odbiorców. Blog, infografika, white paper i wiele innych narzędzi, które wciąż są doskonalone i pojawiają się nowe, jeszcze nie wypróbowane.

 

Jak zatem postępować z contentem? Po pierwsze trzeba określić wizerunek marki. Ogólny wizerunek marki to archetyp. Postać, w którą wciela się firma. I już odtąd mówi do konsumentów tak jak to powinna robić owa wybrana figura.

Firma może być:

  1. Odkrywcą
  2. Władcą
  3. Kochanką/Kochankiem
  4. Twórca
  5. Odkrywcą
  6. Błaznem
  7. Swojakiem
  8. Opiekunem
  9. Czarownikiem
  10. Bohaterem
  11. Buntownikiem
  12. Niewiniątkiem

Po dokonaniu wyboru jedna z tych postaci będzie już zawsze przemawiać do klientów. I nie może być zmieniana. Rebranding to zawsze niebezpieczna operacja.

Kiedy archetyp ustalono, można posuwać się dalej w gąszczu marketingowych przygotowań. Kolejnym krokiem jest powołanie do życia person. Persony są również osobami, ale w odróżnieniu od archetypu określają zalety idealnego klienta. Ilość person zależy od asortymentu i rozpiętości grupy docelowej. Trzeba poznać potrzeby konsumentów, aby persony odzwierciedlały postaci prawie rzeczywiste.

Teraz należy wyznaczyć kanały, poprzez które firma będzie kontaktować się z publiką. Dla każdego kanału wyznacza się cel i pozostałe wytyczne dla treści udostępnianych.

 

Gotowe. Pozostało ustalić harmonogram publikacji, napisać, stworzyć, nagrać materiały i można rozpocząć komunikację.

You may also like...