Hurtownia artykułów bhp też powinna posiadać strategię dotyczącą treści
Co oferuje hurtownia bhp? Można by napisać za filozofem, że – Koń jaki jest każdy widzi. W samej rzeczy, odzież bhp i artykuły bhp. Wszystko zgodnie z tym, co napisane.
Otóż to – napisane!
To, co napisane, to nic innego jak content. Content to wszystko, co pokazuje firmy jako informacja dla odbiorców. Blog, infografika, white paper i wiele innych narzędzi, które wciąż są doskonalone i pojawiają się nowe, jeszcze nie wypróbowane.
Jak zatem postępować z contentem? Po pierwsze trzeba określić wizerunek marki. Ogólny wizerunek marki to archetyp. Postać, w którą wciela się firma. I już odtąd mówi do konsumentów tak jak to powinna robić owa wybrana figura.
Firma może być:
- Odkrywcą
- Władcą
- Kochanką/Kochankiem
- Twórca
- Odkrywcą
- Błaznem
- Swojakiem
- Opiekunem
- Czarownikiem
- Bohaterem
- Buntownikiem
- Niewiniątkiem
Po dokonaniu wyboru jedna z tych postaci będzie już zawsze przemawiać do klientów. I nie może być zmieniana. Rebranding to zawsze niebezpieczna operacja.
Kiedy archetyp ustalono, można posuwać się dalej w gąszczu marketingowych przygotowań. Kolejnym krokiem jest powołanie do życia person. Persony są również osobami, ale w odróżnieniu od archetypu określają zalety idealnego klienta. Ilość person zależy od asortymentu i rozpiętości grupy docelowej. Trzeba poznać potrzeby konsumentów, aby persony odzwierciedlały postaci prawie rzeczywiste.
Teraz należy wyznaczyć kanały, poprzez które firma będzie kontaktować się z publiką. Dla każdego kanału wyznacza się cel i pozostałe wytyczne dla treści udostępnianych.
Gotowe. Pozostało ustalić harmonogram publikacji, napisać, stworzyć, nagrać materiały i można rozpocząć komunikację.