Czym jest real-time marketing?
W branży reklamowej ważnym elementem jest strategia, która opiera się na wykorzystaniu konkretnych narzędzi. Jednym z nich jest real-time marketing, który po polsku oznacza marketing w czasie rzeczywistym. Jakie korzyści może przynieść Twojej firmie? Czy można go łatwo wdrożyć w normalne funkcjonowanie przedsiębiorstwa? Dowiedz się, na czym polega real-time marketing.
Real-time marketing – jak wygląda w praktyce?
Szybki rozwój Internetu i social mediów spowodował, że firmy muszą na bieżąco reagować na wydarzenia ze świata. Ustosunkowanie się do lokalnych konfliktów czy problemów społecznych może wpłynąć bardzo dobrze na wizerunek przedsiębiorstwa. Real-time marketing obejmuje więc publikowanie reklam, informacji i artykułów, nawiązujących do bieżących wydarzeń. Zwiększa to skuteczność przekazu.
Istotne jest, aby treści były adekwatne do sytuacji i spójne z nastrojami społeczności. Wówczas szansa na pozyskanie nowych klientów będzie zdecydowanie większa. Z tego powodu przygotowaniem materiałów do publikacji bardzo często zajmują się profesjonalne agencje takie jak Happy Island. Specjaliści od marketingu tworzą kreatywne i nieszablonowe treści, które przykuwają uwagę odbiorców.
Kiedy stosuje się real-time marketing?
Aby skutecznie działać w obszarze marketingu, należy monitorować wydarzenia polityczne, sportowe i kulturalne. Firma może odnosić się też do nowych trendów. Dodatkowo konieczne jest obserwowanie nastrojów społeczności odbiorców. Dzięki temu można dostosować przekaz lub ofertę do wymagań klientów.
Marketing w czasie rzeczywistym obejmuje też bezpośredni kontakt ze społecznością. Odpowiadanie na nurtujące pytania sprawia, że marka staje się przyjazna i służy pomocą. Social media umożliwiają też szybkie informowanie o nowych produktach i promocjach. Należy jednak pamiętać, że marketing nie powinien być jedyną formą komunikacji z klientami.
Marketing w czasie rzeczywistym – jakie przynosi korzyści?
Obecnie real-time marketing nie jest jedynie przydatnym narzędziem, a obowiązkiem. Odbiorcy oczekują, że firma będzie odpowiadać na pytania i reagować na bieżące wydarzenia. Można więc wywnioskować, że dobrze prowadzona kampania w czasie rzeczywistym przyciągnie więcej klientów. Oprócz tego real-time marketing wpłynie bardzo pozytywnie na:
- zróżnicowanie publikowanych treści,
- budowanie relacji z odbiorcami,
- wyróżnienie na tle konkurencji.
Aby korzyści płynące z prowadzonych działań były widoczne, konieczne jest wykorzystanie odpowiednich narzędzi. Digital marketing powinien obejmować social media, strony internetowe i pozycjonowanie.
Real-time marketing – jak zacząć?
Pierwszym krokiem w przygotowaniu kampanii marketingowej powinny być poszukiwania ciekawych wydarzeń ze świata. Następnie trzeba szybko wykorzystać informacje w prowadzonych działaniach. Wszystkie treści należy też poddać obiektywnej ocenie. Dzięki temu firma nie będzie narażona na kryzys wizerunkowy.
Dobry real-time marketing wymaga natychmiastowych reakcji. Dobrym pomysłem jest przygotowanie kilku szablonów, które w przyszłości będzie można łatwo przerabiać. Błyskawiczne działania sprawią, że przedsiębiorstwo zapisze się w głowach klientów. Dlatego warto zacząć budować społeczność jak najszybciej.