Jak napisać atrakcyjną informację prasową?
Prawdopodobnie słyszałeś o terminie „newsjacking”, ale czy kiedykolwiek sam go napisałeś? Jest to praktyka polegająca na wykorzystywaniu bieżącego wydarzenia lub gorącego tematu w celu wprowadzenia swojego produktu lub usługi do obiegu wiadomości. Jeśli jesteś podobny do wielu właścicieli firm, możesz ulec pokusie stworzenia informacji prasowej opartej na tym, co jest akurat trendy, a nie na tym, co oferuje Twój produkt lub usługa. Problem polega na tym, że jeśli Twoja informacja prasowa będzie tylko powtórzeniem tego, co już wszyscy mówią, to raczej nie zyskasz rozgłosu. Zamiast tego przyjrzyj się kilku wiadomościom, które już odniosły sukces dzięki tej strategii.
Oto kilka rzeczy, o których warto pamiętać, przygotowując informację prasową opartą na aktualnym trendzie:
1. Zacznij od unikalnego tematu
Najlepsze informacje prasowe opierają się na unikalnym aspekcie. Na przykład, artykuł o nowym programie komputerowym może skupiać się na łatwości jego obsługi lub zestawie funkcji. Innym przykładem może być artykuł o nowej restauracji, która jest otwarta 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Z kolei artykuł o nowym urządzeniu medycznym, które ogranicza utratę krwi podczas operacji, może skupiać się na długoterminowym wpływie tego urządzenia na bezpieczeństwo pacjentów i koszty szpitala.
2. Znaj branżę
Zbyt ogólne informacje prasowe zazwyczaj nie spełniają swojej roli. Upewnij się, że wiesz wystarczająco dużo o branży, w której działa Twój produkt lub usługa, aby w inteligentny sposób wypowiadać się na temat nowości. Dotyczy to również znajomości najnowszych słów i akronimów oraz tego, czy istnieje realne zainteresowanie tematem.
3. Zrozumienie cyklu informacyjnego
Cykle informacyjne mają tendencję do falowania. Na przykład w środku dnia dużo uwagi poświęca się dużym firmom technologicznym, takim jak Google i Apple. Potem następuje przerwa, aż do pojawienia się kolejnego dużego tematu. Rozpoznanie trendu i momentu pojawienia się kolejnej fali może pomóc w napisaniu komunikatu prasowego, który odbije się szerokim echem.
4. Bądź na bieżąco z wiadomościami
Dobrym pomysłem jest śledzenie nowości branżowych i dzielenie się nimi ze swoim zespołem. Nie trzeba wiedzieć wszystkiego, ale warto mieć podstawową wiedzę na ten temat.
5. Nadaj temu osobisty charakter
Podobnie jak w przypadku dostosowywania przekazu do odbiorców, tak i w przypadku informacji prasowej należy nadać jej osobisty charakter. Co Cię pasjonuje? Jakie są korzyści płynące z Twojego produktu lub usługi? To są rzeczy, które możesz podkreślić w swoim komunikacie.
6. Przetestuj ją
Przed publikacją przetestuj swoją informację na kilku portal -ach. Jeśli są w niej literówki lub błędy gramatyczne, popraw je przed wysłaniem.
7. Wykorzystaj ponownie stronę
Jeśli opublikujesz swoją informację prasową w wielu kanałach, takich jak Facebook czy Twitter, możesz ponownie wykorzystać te same treści.
8. Uważaj na spam
Jest to jedyny wyjątek od reguły, że informacja prasowa powinna skupiać się na jednym temacie. Prawdą jest, że bardziej ukierunkowana informacja prasowa może mieć więcej wyświetleń, jednak publikując serię informacji prasowych o podobnej tematyce, ryzykujesz, że zostaniesz uznany za spamera.