Marketing szeptany a sprzedaż

Marketing szeptany, inaczej mówiąc buzz marketing ma powiązanie ze sprzedażą. Może na nią wpłynąć dodatnio lub ujemnie. Umiejętnie zastosowane narzędzi WoMM może podnieść nasze zyski. Może również sprawić, że nasza marka…przestanie istnieć.

Jak działa marketing szeptany?

Żyjemy w takich czasach, że tradycyjne formy reklamy nie przekonują nas już do zakupu danego produktu. Obecnie służą nam one jako nośnik informacyjny. Tak, zdajemy sobie sprawę, że dany produkt jest na rynku, ma atrakcyjną cenę, jednak nie oznacza to, że pobiegniemy do sklepu od razu go kupić. Zanim dokonamy zakupu będziemy chcieli poznać opinie innych osób odnośnie poszczególnych produktów. Jeżeli nikt z rodziny, znajomych nie będzie mógł nam udzielić satysfakcjonujących odpowiedzi, będziemy szukali w sieci na forach, blogach, serwisach społecznościowych. Tam bez problemu znajdziemy komentarze, opinie wydane przez…daną markę. W imieniu firmy działa z reguły specjalna agencja, która moderuje wszystkie dyskusje. Na tym polega działanie marketingu szeptanego.

Zasady działania

Należy zawsze pamiętać, że buzz marketing należy przeprowadzić w umiejętny sposób. Dzięki temu przyniesie nam korzyści. “Szeptanie” do potencjalnego grona klientów warto powierzyć specjalnej agencji, która będzie wiedziała jak takie działania przeprowadzić. Związane jest to z kosztami, jakie marka będzie musiała ponieść. Jednak pamiętajmy, że aby zyskać, należy zainwestować. Jedna osoba powinna umieszczać poszczególne wpisy na forach lub też w innych miejscach. Przy czym pierwszy wpis nie może być od razu reklamą poszczególnych produktów. Najpierw należy zbudować “historię” wpisów. W innym przypadku łatwo przylgnie do nas etykietka osoby spamującej. Druga osoba powinna czuwać nad poprawnością poszczególnych wpisów. Trzecia osoba musi odpowiadać za kontakty z klientem, który musi mieć wgląd do tego, co dane agencje będą robić.

Jeżeli takie zasady działania zostaną zachowane, to będziemy mogli obserwować zwiększenie sprzedaży poszczególnych produktów. Wzbudzając zaufanie forumowiczów oraz innych osób korzystających z sieci sprawimy, że ludzie będą chcieli kupować. Co za tym dalej idzie – zyski będą rosnąć.

Jeżeli jednak nie dopilnujemy poszczególnych etapów pracy – możemy sobie tylko i wyłącznie zaszkodzić. Jeżeli internet zaleje fala spamu z nazwą naszej marki – zaszkodzimy sobie. Przez to zyski zamiast rosnąć – będą gwałtownie spadać. Czasem warto więc zainwestować większe pieniądze w agencje, niż potem zamykać całą firmę.

Zalety marketingu szeptanego

Ze stosowania buzz marketingu płynie wiele korzyści. Jedną z nich, jak już mówiliśmy jest zwiększenie się sprzedaży. Przy czym nie można zapominać o tym, że można również zwiększyć ruch na swojej stronie. A to w dalszej kolejności wpłynie na pozycjonowanie strony. Przede wszystkim, jeżeli marketing szeptany będzie przeprowadzony w odpowiedni sposób sprawimy, że klient odnajdzie nie tylko produkty, które potrzebuje. Konsument odnajdzie NASZE produkty oraz usługi, dzięki czemu będziemy mogli liczyć na zysk.

Jawnie prowadzony marketing szeptany pozwala również na zbudowanie pozytywnego wizerunku marki oraz wejście w interakcję z klientami. Zawsze trzeba jednak stosować się do odpowiednich zasad działania, aby móc mówić o pełnym sukcesie i większej sprzedaży.

 

You may also like...