Marketing w sieci
Marketing w sieci – na czym polega?
Zacznijmy od pobieżnego omówienia tego, jak działa większość wyszukiwarek internetowych. Będziemy się posługiwać przykładem Google, który cieszy się największym zaufaniem wśród Polaków (posługuje się nim 97% z nas). Kiedy przykładowo potrzebujemy skorzystać z jakiejś usługi i wpisujemy interesującą nas frazę w wyszukiwarkę, czeka nas wiele (zwykle od kilku do nawet kilkuset) stron wyników. Badania dowodzą, że mimo tak szerokiego wachlarza do wyboru, większość zainteresowanych zadowala się wynikami z pierwszej strony – jest to nawet całkiem logiczne. W panującej obecnie erze internetu korzysta z niego każdy, więc również każdemu przedsiębiorcy powinno zależeć na tym, aby jego firma była w sieci zauważalna i łatwo dostępna. Takie jest właśnie zadanie e-marketingu – sprawić, aby nasza firma była na pierwszych stronach wyszukiwarek, przez co staje się o wiele atrakcyjniejsza dla potencjalnych klientów, a także zwiększa ich ilość.
Droga do sukcesu
Wiemy już, na czym polega marketing w sieci, jednak nie powiedzieliśmy sobie jeszcze, jak zadbać o to, żeby strona naszego przedsiębiorstwa znalazła się wysoko w rankingu wyznaczonym przez algorytmy wyszukiwarek. Za to odpowiada pozycjonowanie i optymalizacja stron www. Strony z wynikami są zbudowane w ten sposób, że zwykle 3-4 pierwsze wyniki to strony objęte programem partnerskim Google Ads. Trzy następne to tzw. 3-pak połączony z Mapami Google, który daje nam najtrafniejsze wyniki najbliżej naszej lokalizacji. Dopiero po nich jest około 10 wyników, których miejsce na tej a nie innej stronie w wyszukiwarce jest zawdzięczane właśnie dobremu pozycjonowaniu. Na czym to polega? Bardzo ważna jest optymalizacja stron zarówno ze strony technicznej (usprawnianie oraz dbanie o czystość kodu) jak i ze strony dostarczanego contentu oraz zawartych w nim fraz kluczowych. Zadanie dobrze spełnia również linkowanie danej strony na zewnętrznych serwisach. Zatrudnienie odpowiednich specjalistów lub agencji SEO (branży odpowiedzialnej m. in. za pozycjonowanie) może więc nieść wspaniałe, długofalowe skutki dla naszego przedsiębiorstwa.