Różnorodność kalendarzy

Na polskim rynku znajduje się wiele rodzajów kalendarzy, z których każdy znajduje swoje zastosowanie. Pierwszym z nich jest kalendarz portfelowy, czyli miniatura kalendarza. Zazwyczaj są one elementem planu marketingowego firm, które na jednej stronie wykonują mini prezentację przedsiębiorstwa, a z drugiej umieszczają roczny kalendarz. Inny typem jest kalendarz plakatowy, czyli foliowana plansza, zawierająca rozkład pięćdziesięciu dwóch tygodni na jednej, stosunkowo dużej stronie. Wśród terminarzy, wyróżnia się kieszonkowe i biurkowe. Kieszonkowe najczęściej posiadają jeden tydzień na jednej stronie i używane są przez kobiety. Biznesmeni z kolei wolą porządne terminarze, często oprawione w skórę. Na jednej stronie zapisany jest jeden dzień z podziałem na godziny, dzięki czemu łatwo zaplanować sobie czas i nie zginąć w rozeznaniu spotkań. Duża popularnością cieszą się również kalendarze biurkowe i ścienne kilkudzielne, wiszące w różnego rodzaju biurach. Ścienne, najczęściej trójdzielne, mają trzy rzędy miesięcy, na górze zazwyczaj umieszcza się miesiąc poprzedni, środkowy rząd przeznaczony jest dla miesiąca bieżącego, a dolny ukazuje miesiąc przyszły. Swego czasu powodzenie miały także kalendarze, których kartki rwało się dzień po dniu, kolekcjonując przepisy zawarte na odwrocie.

You may also like...