Co to jest inbound marketing? Definicja, zalety i przykłady.

Inbound marketing to metodologia polegająca na przyciąganiu klientów docelowych poprzez towarzyszenie im w całym procesie od pierwszego kontaktu z Twoją marką do momentu, gdy staną się lojalnymi klientami.

Metodologia marketingu przychodzącego opiera się na szeregu nieinwazyjnych technik, które pomagają markom:
• Przyciągaj odwiedzających i ruch do swoich witryn.
• Zachęć tych odwiedzających do zostania klientami, zachęcając kontakty, które są potencjalnie zainteresowane konwersją i z którymi można nawiązać długoterminową relację.
• Zautomatyzuj proces marketingowy, aby konwersje zajmowały mniej czasu.
• Należy podkreślić, że kluczowe są techniki nieinwazyjne. Chodzi o to, by zaprosić klienta do siebie, zamiast wdzierać się w jego codzienne życie agresywną reklamą.

Definicja marketingu przychodzącego.

Definicja marketingu przychodzącego to tworzenie treści, a nawet doświadczeń specjalnie dostosowanych do Twoich odbiorców lub odbiorców, których chcesz przyciągnąć. Pomaga to łączyć się z nimi w bardziej naturalny sposób.

Pięć podstaw marketingu przychodzącego.

Aby lepiej zrozumieć inbound marketing, ważne jest poznanie pięciu podstaw marketingu przychodzącego, którymi są przyciąganie ruchu, konwersja, automatyzacja marketingu, lojalność i analiza.

1. Przyciąganie ruchu.

Pierwszym krokiem jest przyciągnięcie użytkowników na stronę marki. Jednak zamiast dążyć do generowania odwiedzin w sposób masowy, skoncentruj się na przyciąganiu do witryny wysokiej jakości użytkowników, którzy pasują do Twojego idealnego profilu klienta. .

Można to osiągnąć za pomocą różnych technik, takich jak:
• SEO: jeśli pracujesz nad pozycjonowaniem swojej strony w pierwszych miejscach największych wyszukiwarek, pojawi się ona jako odpowiedź na potrzeby użytkownika we właściwym czasie.
• Marketing treści: oferowanie użytkownikom wartościowych treści w momencie, gdy ich potrzebują, wzmocni ten proces.
• Sieci społecznościowe: używanie ich jako kanałów rozpowszechniania, aby pomóc Twoim treściom dotrzeć do użytkowników.

2. Konwersja.

Gdy użytkownik dotrze do Twojej witryny, chcesz, aby pozostawił swoje dane, stając się w ten sposób leadem i kontynuując otrzymywanie od Ciebie informacji.

Aby przekształcić użytkowników w potencjalnych klientów, klasyczną strategią jest dostarczanie im wartościowych treści w zamian za pozostawienie danych w formie. Istnieje jednak wiele innych opcji, takich jak oferowanie demonstracji testowych, spotkań lub interakcji z nimi za pośrednictwem rozmowy telefon -icznej lub czatu. W każdym razie celem zawsze będzie pozyskanie ich danych i dodanie ich informacji do Twojej bazy danych.

3. Automatyzacja marketingu.

Ten filar marketingu przychodzącego opiera się na usystematyzowaniu procesu, w którym komunikujesz się ze swoimi potencjalnymi klientami, aż staną się klientami. W tym celu możesz użyć technik takich jak:
• Leadscoring. Technika polegająca na zaprojektowaniu systemu oceny, który pozwala obiektywnie ocenić prawdopodobieństwo, że lead zostanie klientem.
• Leadnurturing. W oparciu o uzyskany wynik i charakterystykę leada projektujesz serię automatycznych przepływów, aby wysyłać odpowiednie informacje do Twoich kontaktów zgodnie z ich potrzebami.

4. Lojalność.

Proces nie kończy się, gdy uda Ci się zamienić lead w klienta. Następnym krokiem jest skłonienie tego klienta do pozostania z Tobą tak długo, jak to możliwe w wyniku strategii lojalnościowych, takich jak biuletyny, oferty i zachęty.

Zaprojektowanie skutecznej strategii lojalnościowej jest bardzo korzystne dla firmy, ponieważ utrzymanie klienta jest znacznie tańsze niż pozyskanie nowego klienta od podstaw.

5. Analiza.

Żadna strategia marketingu przychodzącego nie jest kompletna, jeśli nie masz planu mierzenia i analizowania wyników. W tym celu będziesz musiał dokładnie zdefiniować KPI (kluczowe wskaźniki wydajności), które są najbardziej odpowiednimi wskaźnikami do oceny, czy Twoja strategia jest skuteczna, czy nie.

Konieczne jest również ustanowienie okresowych kontroli w celu analizy wyników i korekty wcześniej ustalonych działań, jeśli zajdzie taka potrzeba. Poprawi to Twoją strategię przychodzącą.

You may also like...